Wspieramy młodzież i dorosłych w drodze do zdrowia psychicznego.

Oferujemy specjalistyczne wsparcie psychologiczne, tworząc bezpieczną przestrzeń do rozmowy, zrozumienia i rozwoju w trudnych momentach życia.

Wspieramy zdrowie psychiczne – od wieku nastoletniego po dorosłość.

W Centrum Zdrowia Psychicznego Alter Chorzów zapewniamy profesjonalną i pełną empatii opiekę psychologiczną, tworząc bezpieczną przestrzeń dla zdrowia psychicznego, rozwoju i odporności. Naszym celem jest, aby każdy otrzymał indywidualne, szybkie i wolne od stygmatyzacji wsparcie, które pozwoli pewnie stawić czoła wyzwaniom oraz rozwijać się emocjonalnie, społecznie i zawodowo.

Profesjonalizm

  • zapewniamy opiekę opartą na wiedzy, doświadczeniu i najwyższych standardach.

Empatia i szacunek

  • słuchamy, rozumiemy i traktujemy każdego z godnością.

Indywidualne podejście

  • terapia dopasowana do unikalnych potrzeb i diagnozy.

Zaufanie i transparentność

  • Otwarta komunikacja z osobami korzystającymi z terapii.

Dostępność

  • krótszy czas oczekiwania i łatwiejszy dostęp do specjalistycznej pomocy.

Akceptacja

  • rozumiemy, szanujemy, nie oceniamy

Dla kogo jesteśmy?

W naszym Centrum oferujemy wsparcie psychologiczne młodzieży w wieku 12–18 lat oraz dorosłym, którzy zmagają się z trudnościami emocjonalnymi, społecznymi lub zdrowotnymi. W przypadku pracy z nastolatkami, jeśli jest taka potrzeba współpracujemy również z ich rodzinami i opiekunami, aby wspólnie wspierać proces rozwoju.

Pomagamy m.in.:

  • Osobom z zaburzeniami nastroju (np. depresja, stany lękowe)

  • Osobom zmagającym się z trudnościami w relacjach – w rodzinie, związku lub wśród rówieśników

  • Osobom z diagnozą ADHD, zaburzeń ze spektrum autyzmu czy OCD (zaburzeń obsesyjno–kompulsyjnych)

  • Osobom doświadczającym stresu, przemocy, traumy lub żałoby

  • Osobom mającym problemy z samooceną, tożsamością lub adaptacją do nowych sytuacji

  • Rodzicom i opiekunom potrzebującym wsparcia w radzeniu sobie z trudnościami wychowawczymi

Zespół specjalistów

Nasz zespół tworzą doświadczeni psychologowie, terapeuci i koordynatorzy, którzy specjalizują się w pracy z młodzieżą i dorosłymi. Każdy z naszych specjalistów posiada wysokie kwalifikacje i stale rozwija swoje umiejętności, aby zapewniać wsparcie na najwyższym poziomie.

W pracy kierujemy się empatią, uważnością i otwartością na potrzeby drugiego człowieka. Wierzymy, że prawdziwa zmiana zaczyna się od relacji opartej na zaufaniu.

mgr Kamila Wons

psycholog, pedagog specjalny, psycholog sportu

Jestem absolwentką studiów magisterskich na Uniwersytecie Śląskim z psychologii oraz pedagogiki osób niepełnosprawnych z arteterapią, o specjalności surdopedagogika. Obecnie kształcę się na kierunku psychologia sportu oraz odbywam wiele szkoleń z zakresu podejmowania działań terapeutycznych z dziećmi i dorosłymi, diagnozy i narzędzi diagnostycznych oraz psychologii sportu i treningu mentalnego. Prowadzę profil w social mediach o tematyce psychologii sportu – @psycholog_nakiju, na którym na co dzień staram się edukować zawodników. Dzielę się tam także codziennością sportowca oraz opowiadam o self care.

Prowadzę warsztaty dla zawodników, trenerów oraz rodziców z zakresu psychologii sportu i przygotowania mentalnego, głównie pracując z dyscyplinami takimi jak: siatkówka, pływanie, piłka nożna, pole dance, akrobatyka, czy taniec.

W pracy bazuję na relacji, wzajemnym szacunku i zrozumieniu. Ważne jest dla mnie odpowiadanie na potrzeby pacjenta tworząc bezpieczną przestrzeń do rozmowy i pracy nad sobą. Korzystam z teorii i technik trzeciej fali nurtu poznawczo-behawioralnego, dialogu motywującego. Skupiam się także na treningu uważności i pracy z ciałem, a także włączam techniki arteterapeutyczne.

mgr Agnieszka Nocoń

psycholog, pedagog specjalny, psycholog sportu

Ukończyłam studia magisterskie z logopedii na Uniwersytecie Warmińsko – Mazurskim, a następnie studia podyplomowe na kierunku neurologopedia kliniczna na Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach. Dodatkowo jestem Praktykiem Metody Tomatisa®. Pracę jako logopeda rozpoczęłam już w trakcie studiów magisterkich i od tego czasu regularnie uczestniczę w licznych kursach i szkoleniach, gdzie sukcesywnie pogłębiam swoją wiedzę.

W mojej pracy zależy mi przede wszystkim na pacjencie, dlatego do każdego dopasowuję metodę pracy w zależności od jego indywidualnych potrzeb.

Obszary, którymi głównie się zajmuję to:
– stymulacja opóźnionego rozwoju mowy,
– korekta wad wymowy,
– jąkanie,
– emisja głosu,
– afazja.

mgr Weronika Gajdzik

psycholog, trener umiejętności społecznych

Ukończyłam jednolita studia magisterskie z psychologii na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego oraz Blok Kształcenia Nauczycielskiego również na Uniwersytecie Śląskim, uzyskując uprawnienia pedagogiczne. Posiadam certyfikat Trenera Umiejętności Społecznych I i II stopnia. Ukończyłam także szkolenie certyfikujące z komunikacji wspomagającej i alternatywnej AAC.

W pracy najważniejsze jest dla mnie stworzenie relacji z pacjentem opartej na empatii, poczuciu bezpieczeństwa.

Obszary, którymi głównie się zajmuję:
– stymulowanie i rozwój funkcji poznawczych
– trudności w obszarze emocjonalno-społecznym
– rozwijanie umiejętności szkolnych
– kreatywne formy wspierania rozwoju z elementami sensoplastyki, arteterapii

mgr Karolina Piotrowska

psycholog

Ukończyłam jednolite studia magisterskie na kierunku Psychologia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Tam również zdobyłam dodatkowe kwalifikacje pedagogiczne, kończąc półtoraroczny Blok Kształcenia Nauczycielskiego.

Codziennie staram się poszerzać swoją wiedzę i umiejętności, uczestnicząc w różnych webinarach, kursach i szkoleniach.

Pracę z młodzieżą rozpoczęłam już w trakcie studiów odbywając praktyki w wielu placówkach oraz szkołach. Pozwoliło mi to zdobyć doświadczenie i jeszcze lepiej zrozumieć świat dzieci i młodzieży oraz problemy z którymi mierzą się na codzień. Dlatego w swojej pracy najbardziej zależy mi na zbudowaniu ciepłej i bezpiecznej atmosfery, w której każdy, nieważne czy duży czy mały, będzie czuł się dobrze.

Obszary, którymi głównie się zajmuje:
– wspieranie prawidłowego rozwoju emocjonalnego,
– rozwijanie i doskonalenie funkcji poznawczych,
– nabywanie umiejętności społecznych,
– trudności szkolne.
– diagnozy IQ.

Magdalena Golicz

psychoterapeuta

Psycholog i psychoterapeuta z doświadczeniem wyniesionym zarówno z pracy indywidualnej jak i grupowej w poradni zdrowia psychicznego, na dziennym oddziale psychiatrycznym oraz w placówkach szkolnych.

Terapeuta środowiskowy. W Centrum Zdrowia Psychicznego Alter prowadzi psychoterapię indywidualną, której podstawowym celem jest zorientowana na przyszłość zmiana, oparta na bezpośrednim kontakcie terapeuty z klientem.

mgr Karolina Piotrowska

neurologopeda, terapeuta SI, terapeuta karmienia

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku filologia polska, studia Podyplomowe Kwalifikacyjne Logopedii i Medialnej Emisji Głosu na Uniwersytecie Śląskim oraz neurologopedię kliniczną na Śląskim Uniwersytecie Medycznym.

Jestem neurologopedą, terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą karmienia. Pod moją opiekę trafiają pacjenci z różnorodnymi trudnościami w rozwoju mowy oraz zaburzeniami sensoryczno – motorycznymi. Swoją wiedzę poszerzam regularnie uczestnicząc w
licznych szkoleniach i warsztatach.

W Alter prowadzę terapię artykulacyjną oraz miofunkcjonalną dla młodzieży w wieku 12-15 lat.

mgr Joanna Erenc

neurologopeda

Ukończyłam jednolite studia magisterskie z filologii polskiej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz podyplomowe studium logopedyczne na tymże uniwersytecie, ze specjalnością logopedia i neurologopedia.

Zajmuję się diagnozą i terapią zaburzeń mowy o różnej etiologii ( przyczynie powstania ), które obejmują  zarówno zaburzenia języka ( rozumienia i tworzenia wypowiedzi ) jak i zaburzenia artykulacji.

Pomagam dzieciom, młodzieży oraz osobom dorosłym w pokonywaniu trudności związanych z komunikacją, aby mogli poprawić swoją zdolność porozumiewania się, a co za tym idzie zwiększyć pewność siebie i osiągnąć lepszą jakość życia. W obszarze moich zainteresowań znajdują się również zagadnienia  związane z profilaktyką logopedyczną.

mgr Karolina Piotrowska

neurologopeda, terapeuta SI, terapeuta karmienia

Ukończyłam studia na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach na kierunku filologia polska, studia Podyplomowe Kwalifikacyjne Logopedii i Medialnej Emisji Głosu na Uniwersytecie Śląskim oraz neurologopedię kliniczną na Śląskim Uniwersytecie Medycznym.

Jestem neurologopedą, terapeutą integracji sensorycznej, terapeutą karmienia. Pod moją opiekę trafiają pacjenci z różnorodnymi trudnościami w rozwoju mowy oraz zaburzeniami sensoryczno – motorycznymi. Swoją wiedzę poszerzam regularnie uczestnicząc w
licznych szkoleniach i warsztatach.

W Alter prowadzę terapię artykulacyjną oraz miofunkcjonalną dla młodzieży w wieku 12-15 lat.

Nasze podejście

W Centrum Zdrowia Psychicznego Alter wierzymy, że skuteczna pomoc psychologiczna wymaga empatii, wiedzy i współpracy. Każdy nastolatek i osoba dorosła to indywidualna historia, dlatego nasza praca opiera się na uważnym słuchaniu, zrozumieniu kontekstu i wspólnym planowaniu dalszych działań.

Krok 1

Konsultacja wstępna - rozpoznanie sytuacji

Pierwsze spotkanie (stacjonarnie lub online), podczas którego omawiamy obecną sytuację, cele i oczekiwania. Ustalamy wstępne rekomendacje i decydujemy, czy potrzebna jest pogłębiona diagnoza, czy możemy od razu rozpocząć pracę terapeutyczną.

(W przypadku osób niepełnoletnich – konsultacja obejmuje również współpracę z opiekunem, w uzasadnionym zakresie.)

Krok 2

Pogłębiona ocena lub diagnoza - jeśli wskazana

Gdy to potrzebne, przeprowadzamy standaryzowaną ocenę (np. ADOS-2, MOXO, Conners, wywiad kliniczny), aby rzetelnie zrozumieć trudności i zasoby. Efektem jest klarowna informacja zwrotna oraz rekomendacje dalszego postępowania.

Krok 3

Indywidualny plan wsparcia i stała współpraca

Na bazie konsultacji i/lub diagnozy ustalamy cele terapii, metody pracy, częstotliwość spotkań oraz formę (stacjonarnie/online, praca indywidualna, TUS, konsultacje dla bliskich). Rozpoczynamy regularne spotkania, dbając o poczucie bezpieczeństwa i ciągłość procesu.

(W przypadku młodzieży – w razie potrzeby prowadzimy również sesje wspierające dla opiekunów.)

Krok 4

Ocena postępów i dalsze kroki

Cyklicznie sprawdzamy efekty pracy, omawiamy zmiany i – jeśli trzeba – korygujemy plan. Wspólnie decydujemy o kontynuacji, zakończeniu lub zmianie formy wsparcia.

Miejsce stworzone z myślą o Twoim komforcie

Nasze Centrum to przestrzeń, w której dbamy nie tylko o zdrowie psychiczne, ale także o poczucie bezpieczeństwa i spokoju. Zapewniamy przyjazne, nowoczesne wnętrza, które sprzyjają otwartej rozmowie i budowaniu zaufania.

Zrób pierwszy krok ku zmianie!

Umów konsultację lub napisz do nas – jesteśmy tutaj, by pomóc.